Nähä, jaha, nähä?

Dags för en liten update kanske? Vad har hänt sen sist? Hmm.. tja jag har varit och skulle tävla en till Rallytävling i fortsättningsklass med Dayze vilket inte gick så jättebra, faktiskt tror jag nog att jag tagit henne lite för given, hon var inte klar och jag var definitivt inte på mitt bästa när jag legat däckad i förkylning sedan en vecka tillbaka, men men, vad göra? Bara att ruska av sig och komma igen 🙂
Jag har sjukt många bollar i luften nu känner jag, dags att börja organisera sig lite kanske… funderar ju av och till huruvida jag ska skapa en egen sida till alla mina specialpryttlar, även fast jag har så många olika saker att göra känns det inte som att jag är redo att lägga något åt sidan, inte än iaf. I lördags kom damen från Kalix iaf och levererade min nya brodermaskin, och så fint den broderar! 😀
Huvva jag tänker inte berätta hur mycket maskinen kostade och inte heller hur mycket mjukvaran kostar till, för att kunna göra egna mönster och använda vilken font som helst i hela världen att stygnsätta.
Provade och testade mig fram en hel del igår, blev riktigt bra till slut faktiskt, men nu har jag klickat hem några tillbehör som jag hoppas kommer göra att broderierna ”kliver upp” ur tyget lite extra.
Har gjort klar en massa berlocker som är redo för att få halsband ikväll när jag ska fortsätta den totala systemåterställningen på datorn som jag påbörjade igårkväll…. suck!
Igår tog jag mig dessutom i kragen när vi hade så fint väder att lägga ett spår åt Holly, hon fick ett lite snirkligt ca 100m långt spår, startade tveksamt, men efter lite pepp och ungefär halva spåret satte hon fart, nosen i backen och jobbade jättebra! När hon sedan hittade klöven var det som damp de luxe! Hon hoppade, skuttade och snurrade med sin klöv 😛 Så till helgen hoppas jag på bra väder så vi kan spåra igen och se om det klickade vad hon ska göra 🙂
Charli blev helt tokig i klöven hon också, sprang runt med den i mun i bäckmörkret på gräsmattan och hade ingen som helst tanke på att lämna tillbaka den till mig 😉
Så hon ska få börja lite lätt hon också. Henke fortsätter att skruva i bil”#%”&”¤&”=()(#¤!!’n så jag hoppas han får ordning på den i sinom tid. Tills dess har jag lånat farsans merca, du å jag Ida, mercedes 280 -75, hahha! Går lite tjyvigt ibland, men emellanåt riktigt bra.
Nähä nu är mitt fika slut! Back to work!

Detta inlägg publicerades i Vardag. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar